Doorgaan naar hoofdcontent

Waarom ben je dromentaal gestart?

Deze vraag heb ik de laatste tijd van een aantal mensen ontvangen. Ze wilden heel graag weten waarom ik mijn dromen in een blogvorm online ben gaan plaatsen.

Ik kan daar heel een heel eenvoudig en simpel antwoord over geven; ik ben dit gaan doen omdat ik de mens weer in contact wil brengen met zijn / haar eigen kern, het centrum.
En omdat ik een brug wil slaan naar dit esoterisch / spiritueel onderwerp. Het hoeft niet zweverig te zijn of een schuld- en schaamtegevoel erover te hebben.

Ik ben mijn eigen dromen gaan noteren, toen het Corona-tijdperk startte. Niet zo zeer uit verveling, maar vanuit een oogpunt van interesse. Zolang ik me kan herinneren heb ik altijd een interesse, een hang gehad naar de diepere spirituele onderwerpen. Onderwerpen die je niet zo snel in je dagelijkse leven / werk tegenkomt, bijvoorbeeld alchemie, astrologie, gnostiek, hermetisch, mystiek, theosofie en symboliek. Al vrij vroeg in mijn leven wist ik, ergens in mijn kern, er is meer tussen hemel en aarde. Helaas maar waar, mijn eigen ouders konden mij hierin niet begeleiden, omdat ze zelf daar geen interesse of tijd voor hadden. Het is de generatie die druk bezig was met overleven. Genoeg geld verdienen om te kunnen leven en de rekeningen te kunnen betalen. Al vrij vroeg heb ik dit verlangen moeten parkeren, omdat er niemand was die mij hierin kon verder helpen. Op school werden deze thema’s al helemaal niet geuit, laat staan besproken. Neen, dan was je toch een beetje raar en werd je snel gepest door je klasgenootjes.

Als snel raakte ik als opgroeiend mens geïnfecteerd met het virus ‘overleven’; je kiest een beroepsrichting, studeert af, vindt een baan en dan start je met geld verdienen en je gaat bouwen aan je leven (huisje, boompje en beestje). Is er dan nog contact met je kern, je centrum? Zeer weinig of zelfs helemaal niet meer. Uiteindelijk begon mijn kern zich te melden, het begon te knagen. Je ervaart dat je huisje, boompje en beestje je niets meer te zeggen heeft; ik veranderde een aantal keren van baan, mijn huwelijk ging stuk, en verhuisde van stad naar stad. Het bleef maar knagen en knagen. Uiteindelijk vond ik mijn weg naar mijn centrum en startte met luisteren naar mijn kern. Echter nog niet uit volle overtuiging, want er moesten nog een paar burn-outs aan te pas komen, die mij hebben doen realiseren dat het heel, maar ook heel erg belangrijk is om naar je innerlijke stem te luisteren!!

Met vallen en opstaan ben ik dit gaan doen. En ik ben blij dat ik nog steeds doe. Ik kan niet meer zonder. En ja, je naaste omgeving gaat je dan echt niet meer zo leuk en aardig vinden. Je stelt je immers jezelf op de eerste plek. Veel mensen willen gepamperd worden door emotie hyena’s. Dan hoeven ze zelf niet meer naar hun emoties te luisteren, de ander lost het toch voor me op? Das toch lekker? Maar zo werkt het niet. Vroeg of laat begint er iets aan je te knagen. Je kern begint zich te melden.

Mijn dromen die ik noteer zijn voor velen onsamenhangende stukjes tekst. Dat is ook okay. Soms is het een goed verhaal en soms is het een hilarisch verhaal. Met een droom kan en mag alles. Het gaat om de interpretatie ervan, de duiding. Je kunt nog zoveel woorden online en in boeken opzoeken, zeker. Het gaat erom wat de droom jou te vertellen heeft. Met andere woorden wat heeft jou innerlijke, jouw onderbewuste, jouw hoger zelf jou te vertellen? Welke boodschap is het? En kun je als mens hiervoor openstaan? Ben je bereid om naar je kern te luisteren? Soms kan dat zeer pijnlijk zijn. Ook ik heb dat mogen ervaren. En daar groei je als mens van. Het geeft je de mogelijkheid dat je steeds meer inzicht krijgt in wie jij bent, wat je wel wilt. En vooral wat je missie hier is.

Er waren momenten in mijn leven waarin ik lijden, pijn en onmacht heb gevoeld. In die momenten ervaar je niet dat je hiervan kan groeien. Maar als mens, persoon en wezen groei je hier wel door. Het heeft mij geleerd de weg weer naar mijn kern te vinden en voor altijd die deur geopend te houden.

Door passievol over mijn droomduidingen en alles wat daarmee te maken heeft te schrijven, wil ik het thema dromen weer in een beter daglicht zetten. Het hoeft niet in een zweverig verdomhoekje te blijven hangen. Ieder mens droomt! Als je als mens droomt, communiceer je met een gedeelte vanuit je kern. En die geeft jouw richtingaanwijzers voor je leven, waardoor je een beter vervuld leven kan gaan leiden. Mits je er voor open kan staan en je schaamte- en schuldgevoel achter je kan laten.

Door mijn vallen en opstaan, de pijn die ik ervaren heb, wil ik jou laten zien dat jij ook weer terug mag komen in je kern. Je mag dromen. Je mag communiceren met je kern. En ja je mag als mens een rijk en vervuld leven leiden. Het is allemaal zo simpel. Het begint niet bij een ander, maar bij jezelf. Kan je openstaan voor de boodschappen die jouw kern jou te vertellen heeft?

Chante ishta, Sylvia




Reacties

Populaire posts van deze blog

  (210420.17) ~ de magische grote witte kubus De droom: [Ik ben buiten bij een grote witte kubus, met een melkachtige kleur. Deze kubus heeft allerlei lades. Het kan kleding maken en ook de kleding opvouwen. Rondom deze kubus staan bomen. De kubus maakt een licht zoemend geluid]. De duiding / verklaring: De geestelijke kant van mijn leven, mijn hoger geestelijk bewustzijn wilt me iets mededelen. Speelt er de behoefte aan meer stabiliteit op dit vlak in mijn leven? De lades vertegenwoordigen het stukje, dat ik misschien de gevoelens en gedachten liever voor mezelf wil houden? Er is een verandering op komst van genezing en in de lichamelijke reinheid en zuiverheid van mijn geest als er meer gevoelens geuit worden door nog meer te letten op mijn intuïtie. Het geeft vrijheid, sereenheid, herstel en vernieuwing. Ook voor mijn persoonlijke ontwikkeling en innerlijke wijsheid. Dit kan een doorbraak zijn in mijn eventuele persoonlijke worstelingen. Je dromen begrijpen hoeft geen droom te zijn.
  Waarom kunnen dromen zo belangrijk zijn? 1. Door aandacht te besteden aan het droomgegeven ontstaat er een groter inzicht in en een groter begrip voor de eigen persoonlijkheid 2. Omdat je jezelf beter leert kennen, groei je naar een innerlijk evenwicht, wat geestelijke ontvankelijkheid bevordert 3. Interesse voor en inzicht in de werking van het lichaam, de geest en het verstand. Door positieve gedachten hef je meestal zelf geestelijke blokkades en persoonlijke, lichamelijke beperkingen op 4. Ontdekken en aanvaarden van persoonlijke fouten en gebreken 5. Grotere, algemene interesse waardoor meer inzicht ontstaat in de structuur van de samenleving 6. Het ontdekken en leren waarderen van je plaats in de samenleving 7. Ontdekken, dat je voor persoonlijke gedachten en handelingen zelf verantwoordelijk bent 8. Verantwoording jegens de naaste niet uit de weg te gaan 9. Leren openstaan voor alle aspecten van het Zelf en proberen begrip te tonen voor allen die anders denken, anders handelen,
(01/220420.17) ~ de volgepakte auto in de bergen in America De droom: [Ik ben in Amerika en ik ben onderweg. Ik zoek een auto die helemaal volgepakt is. Er zijn vele straten met vele rotsige bergen en kleine inhammen. Er zijn ook doodlopende weggetjes. Alles is zeer rotsig en er is ook een rivier aanwezig]. De duiding / verklaring: Amerika staat voor iets nieuws beginnen in je leven. Ik reis door een nieuw en onbekend gebied op mijn levenspad. Waar sta ik momenteel op mijn levensweg en hoe is het met mijn geestelijke evolutie gesteld? De volgepakte auto die ik zoek is een synoniem dat ik zoekende ben naar een oplossing voor al die obstakels en uitdagingen op mijn weg. Doodlopende weggetjes staan voor het roer omgooien en de loslaten van de dingen die er niet meer toe doen. Of wil ik toch nog graag aan problemen of blokkades vasthouden? De rotsige omgeving staat voor een karaktereigenschap van mij. Ik ben een persoon waarop je kan bouwen en vertrouwen. De rivier is een vertaling voor he