Doorgaan naar hoofdcontent

Maart 2022 - droom van Hans.

Zijn droom:
[In het begin van deze droom was er een hele leuke vrouw/grietje aanwezig, die mij helemaal leuk vond en ik haar. Beetje zo’n punkertypje. Denk aan de strip ‘Tank Girl’. Toen ik wakker werd was zij eigenlijk wat de meeste indruk op me had gemaakt. Ik vond (vind) haar echt te gek en ik wou/wil dat ze echt was. Is ;-) In dat moment van wakker worden tussen slapen en waken kreeg ik haar naam door: Tonika.

Het voelde echt helemaal goed tussen ons. Het ging niet zozeer over seks maar over echte genegenheid, liefde een sterke connectie en dat allemaal. Op een gegeven moment zaten we samen op de bank onder een dekentje. Je weet wel, dat werk …

Maar die bank stond ineens midden op een autoweg als was het een vluchtstrook. Er kwam allerlei verkeer van twee kanten. Het dekentje was er nog steeds, maar Tonika was veranderd in M.
Hij zei steeds dat ik een film(pje) MOEST zien. Ik protesteerde met: “Ja, moet dat NU en HIER?!” en ik wilde (steeds) opstaan om die autoweg te verlaten. Steeds trok hij me weer die bank op. M had DvDtjes en USB-stikkies en wilde me steeds dat filmpje laten zien via een DvD-speler op de tv die natuurlijk ook op onze “vluchtstrook” was, maar dat lukte steeds niet. Steeds weer een ander schijfje die hij anders gebrand of geformatteerd had. Na iedere mislukte poging wilde ik van die autoweg af, maar daar wilde hij niks van weten en hij was overigens helemaal niet aardig, waardoor ik helemaal dacht krijg jij lekker de tering.

Op een gegeven moment zei ik: “Laten we dan in ieder geval een beetje doorrijden!” Want op onze bank/vluchtstrook stond immers ook een motor. Maar M snauwde dat dan natuurlijk wel eerst die regenhoes over die motor getrokken moest worden! Waarop ik riep: “Ja dan doen we dat toch!” terwijl ik een regenhoes over die motor trok. Toen ging M helemaal uit z’n dak want ik begreep toch wel dat ik een gaatje vrij moest houden voor het verlengsnoer?! Hoe gaat die motor anders rijden?

Ik weet niet meer of die motor ging rijden of niet, maar ik heb die autoweg verlaten en daar stond Tonika aan de berm mij een beetje uit te lachen. Niet honend of beoordelend, maar troostend, een beetje van ‘waar ben je nou mee bezig Hans?’ Toen kwam de rust in me want ik vrat mezelf nog steeds op over het vorige. Ik zei: “Weet je wat? Ik ga ff lekker een stukje hardlopen en dan zie ik jou straks. Natuurlijk had ik ineens sportkleding en hardloopschoenen aan en keek ik uit over een prachtig, licht golvend landschap. Na de eerste paar meter zag ik een grote (10 cm diameter) zilveren munt in het gras liggen een raapte deze op. Ik vond hem mooi, maar niet veel bijzonderder dan wanneer je een mooie kiezelsteen of een apart stukje hout vind oid … Dus ik stopte die munt in mijn achterzak met de gedachte ‘dat komt straks wel – eerst ff hardlopen’. Volgens mij werd ik toen wakker. Met het gezicht van Tonika op m’n netvlies gebrand].

De droomduiding die ik voor Hans mocht doen:

Tonika > een deel van je vrouwelijk element in jou:
- dit zegt ook iets over hoe je momenteel met je vrouwelijke elementen met jezelf omgaat; niet meer roken, meer beweging > beter voor jezelf zorgen? Hoe kijk je momenteel naar jezelf? Hoe ga je momenteel met jezelf om?
M > een deel van je mannelijk element in jou; denk dan bv aan:
* welke eigenschappen van M trekken je aan en zou je graag in jouw wezen gezien willen hebben?
* is M een spiegel voor je?

Tonika > in de muziek is de tonica de melodische functie van een melodie, de finalis of tonica van een toonaard. De tonica kan ook de harmonische functie zijn van het akkoord op de grondtoon van een toonladder, toonaard.

Punkig >> Wat is er in verzet in je, met je, tegen je? Tegen waar verzet je je tegen? Hoe ben je bezig met je gedrag en voorkomen in overeenstemming te laten komen met gevoelens en overtuigingen? Anarchie; ik doe alles zelf wel.

Stripfiguur >> er is een mogelijke teleurstelling op romantische gebied of je bent toe aan een onderbreking van je dagelijkse (stressvolle) leven



“Het voelde echt helemaal goed tussen ons. Het ging ziet zozeer over seks maar over echte genegenheid, liefde een sterke connectie en dat allemaal. Op een gegeven moment zaten we samen op de bank onder een dekentje. Je weet wel, dat werk …” >> je hebt behoeft aan genegenheid, de innerlijke samenwerking tussen je mannelijke en vrouwelijke energie. Hoe ga je momenteel om het overwinnen van emoties en onderdrukte gevoelens? De behoefte om goed voor jezelf te zorgen of gebalanceerd te geven aan andere mensen? Hoe tevreden ben je momenteel met jezelf? En waar sta je nu in je leven momenteel? (denk aan dat je gestopt bent met het roken!)

Autoweg >> Je gevoel van richting in je leven. Hoe ga je momenteel met ontspanning om? Hoe ga je met je vrouwelijke energie om? Laat je die toe of laat je teveel je mannelijke energie aan het woord komen?

Vluchtstrook >> De herinneringen van vroeger. Heb je het gevoel dat je niet ten volle kan leven? En teer je op de energie van anderen? Heb je het gevoel dat je leven aan je voorbij trekt? Zijn er nog uitdagingen? Hoe staat het met je concentratie, het gefocust zijn. Je doelen doelgericht bereiken? Of zijn er teveel afleidingen?

Dvd > je mannelijke energie wilt je graag jezelf laten analyseren en je gedachten zonder dat je er emotioneel ermee verbonden bent. Doe je dat ook weleens? Jezelf reviewen? Eventueel lachen om jezelf? Of dat je trots kunt zijn, naderhand op jezelf? Enzovoorts
Je moet tot rust komen in een bepaalde situatie; wat speelt er nog, veel over denken? Probeer je nog een inzicht te krijgen in een bepaalde situatie die je ontgroeit bent en nu probeert te achterhalen?

Motor >> er zijn kansen en mogelijkheden om een innerlijke of uiterlijke reis te gaan maken, je maakt je op voor nieuwe kansen en mogelijkheden die vooral je avontuurlijke en pure kant prikkelen; je bent op zoek naar je pure, je meest diepe innerlijke ik je staat open voor je avontuurlijke zelf.
Echter die staat geparkeerd op de vluchtstrook. Of laat je je nog teveel afleiden? Ben je niet geconcentreerd?
Regenhoes >> je schermt je af, je voelt je nog niet ‘sterk’ genoeg om toe te geven aan je vrouwelijke energie?
Verlengsnoer >> Hoe ga je om met in je kracht te komen?

Lachen > Er is goed nieuws op komst.

Je gaat hardlopen en dat betekent dat je gaat rennen. Je rent voor iets weg, in deze context; waar wil je niet naar kijken, waar ren je voor weg? Link eventueel met je vrouwelijke energie!

Zilveren munten symboliseren je eigen spiritualiteit, waarden en je eigenwaarde. Ook je vrouwelijke energie > luister naar je eigen intuïtie, want die is heel sterk!
Tonika is je vrouwelijke energie waar je van mag houden. Ze is een onderdeel van jouw!



Hans, bedankt dat ik je droom mocht duiden!


Je dromen begrijpen hoeft geen droom te zijn.
Ik help je graag je nachtelijke informatie om te zetten in handigheid in je dagelijkse leven.

Vraag me simpelweg hoe; dromentaal@gmail.com 

 

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

  (210420.17) ~ de magische grote witte kubus De droom: [Ik ben buiten bij een grote witte kubus, met een melkachtige kleur. Deze kubus heeft allerlei lades. Het kan kleding maken en ook de kleding opvouwen. Rondom deze kubus staan bomen. De kubus maakt een licht zoemend geluid]. De duiding / verklaring: De geestelijke kant van mijn leven, mijn hoger geestelijk bewustzijn wilt me iets mededelen. Speelt er de behoefte aan meer stabiliteit op dit vlak in mijn leven? De lades vertegenwoordigen het stukje, dat ik misschien de gevoelens en gedachten liever voor mezelf wil houden? Er is een verandering op komst van genezing en in de lichamelijke reinheid en zuiverheid van mijn geest als er meer gevoelens geuit worden door nog meer te letten op mijn intuïtie. Het geeft vrijheid, sereenheid, herstel en vernieuwing. Ook voor mijn persoonlijke ontwikkeling en innerlijke wijsheid. Dit kan een doorbraak zijn in mijn eventuele persoonlijke worstelingen. Je dromen begrijpen hoeft geen droom te zijn.
  Waarom kunnen dromen zo belangrijk zijn? 1. Door aandacht te besteden aan het droomgegeven ontstaat er een groter inzicht in en een groter begrip voor de eigen persoonlijkheid 2. Omdat je jezelf beter leert kennen, groei je naar een innerlijk evenwicht, wat geestelijke ontvankelijkheid bevordert 3. Interesse voor en inzicht in de werking van het lichaam, de geest en het verstand. Door positieve gedachten hef je meestal zelf geestelijke blokkades en persoonlijke, lichamelijke beperkingen op 4. Ontdekken en aanvaarden van persoonlijke fouten en gebreken 5. Grotere, algemene interesse waardoor meer inzicht ontstaat in de structuur van de samenleving 6. Het ontdekken en leren waarderen van je plaats in de samenleving 7. Ontdekken, dat je voor persoonlijke gedachten en handelingen zelf verantwoordelijk bent 8. Verantwoording jegens de naaste niet uit de weg te gaan 9. Leren openstaan voor alle aspecten van het Zelf en proberen begrip te tonen voor allen die anders denken, anders handelen,
(01/220420.17) ~ de volgepakte auto in de bergen in America De droom: [Ik ben in Amerika en ik ben onderweg. Ik zoek een auto die helemaal volgepakt is. Er zijn vele straten met vele rotsige bergen en kleine inhammen. Er zijn ook doodlopende weggetjes. Alles is zeer rotsig en er is ook een rivier aanwezig]. De duiding / verklaring: Amerika staat voor iets nieuws beginnen in je leven. Ik reis door een nieuw en onbekend gebied op mijn levenspad. Waar sta ik momenteel op mijn levensweg en hoe is het met mijn geestelijke evolutie gesteld? De volgepakte auto die ik zoek is een synoniem dat ik zoekende ben naar een oplossing voor al die obstakels en uitdagingen op mijn weg. Doodlopende weggetjes staan voor het roer omgooien en de loslaten van de dingen die er niet meer toe doen. Of wil ik toch nog graag aan problemen of blokkades vasthouden? De rotsige omgeving staat voor een karaktereigenschap van mij. Ik ben een persoon waarop je kan bouwen en vertrouwen. De rivier is een vertaling voor he