Doorgaan naar hoofdcontent

(200420.17) ~ net als in de film onderweg van A. naar het noorden

De droom:

[Ik ben in de grote stad (A). Ik word opgehaald met een auto. Ik sta op een rond plein waar ook heel veel fietsen en koffers staan. Ik plaats mijn fiets en stap in de auto. In deze auto zit een dame en ze rijdt. Ik ken haar. We praten niet. We verstaan elkaar zonder woorden. We nemen de autoweg richting het noorden. We rijden naar een gezellig dorpje met bergen. We lopen nu rond in het dorpje. We zijn in een straatje met heel veel bomen die in de bloei staan. De boomstammen zijn gedraaid en hebben metaalachtige aderen in de draai. De wortels staan in een kersen kruimelvlaai. Het binnenste gedeelte draait rond. Ik ben nog steeds in het stadje. Er worden overal liedjes gespeeld en iedereen zingt mee.

Dan ben ik ergens bij een glasgebouw. Ik zie daar een chef en zijn secretaresse de liefde bedrijven. Later komt er nog een dame bij. Beide dames liggen op de tafel, zijn blond en veranderen in poppen. De chef doet zich voor als een vaderfiguur. Hij kust beide poppen op het voorhoofd. Ik neem zelf geen deel aan deze situatie. Ik ben slechts een toeschouwer. Opeens word ik naar achteren getrokken uit deze scene en ik sta weer op het ronde plein. Ik kijk nog een keer over het plein. Ik zie de koffers staan. Ik zie mijn fiets staan. Het lijkt allemaal op een filmtrailer]


De duiding / verklaring:

Ik ben in het innerlijke centrum van me, de kern van mijn psyche. In mijn middelpunt, mijn wezenlijke. De grootte van mijn innerlijke centrum is afhankelijk hoe ik mezelf zie in dit moment in mijn realiteit. Welke plaats neem ik in in het collectieve samenzijn? De auto staat voor mijn voertuig, mijn lichaam. Hoe bereik ik mijn dagelijkse doelen? Op een weloverwogen manier en op eigen kracht? Of zijn er nog teveel obstakels op mijn weg in de vorm van persoonlijke bagage die mij tegenhouden? De plek die ik inneem in de auto is belangrijk. Ik ben bijrijder en dat betekent dat ik nog niet helemaal mezelf kan zijn ten tijde van deze droom in mijn realiteit. Mijn levenspad, spirituele pad, mijn denkrichting is duidelijk aanwezig door de richting die we nemen. In de richting van mijn geestelijke evolutie, waarbij er ook plaats is voor geborgenheid en tradities. De bomen staan voor de structuur van mijn denken. Staat iets in bloei dan is er vitaliteit. Mijn hart chakra opent zich. Ik mag nadenken over hoe vrij ik ben in het denken, of beperk ik mezelf in mijn zijn? In mijn denkwereld mag ik mezelf meer krachtige dingen toestaan, daarbij hoef ik niet bang te zijn om de controle over mezelf te verliezen. Ik mag mijn innerlijke talenten aan de wereld gaan laten zien, die brengen me geluk en rijkdom. Ik heb nog vele sterke emoties die ik moet uiten, waarvan er veel blijde gevoelens zijn aan herinneringen aan het verleden en ook van plezierige situaties uit het heden.

Hoe doorschijnend ben ik met mijn dagelijkse bezigheden? Ga ik er volledig en bewust helemaal in op? Voel ik me kwetsbaar? Hoe ga ik om met controle en autoriteit(en)? Een sociale bijeenkomst verloopt goed. Ik streef naar een hoger bewustzijn en naar geestelijke en lichamelijke eenheid met mijn partner. Er is een emotioneel persoon in mijn leven die niet helemaal eerlijk tegen me is. Ik mag nadenken wat ik van mijn vader liefheb of wat ik verwerp. Zijn er nog dingen waarover ik me zorgen maak, zoals mijn werk en reizen? Heb ik het gevoel dat mijn leven aan mij voorbij flitst? Dat ik alleen maar toeschouwer ben en er geen deel aan neem? Zoals moeite hebben met initiatieven nemen en te handelen naar mijn gevoelens?


Je dromen begrijpen hoeft geen droom te zijn.
Ik help je graag je nachtelijke informatie om te zetten in handigheid in je dagelijkse leven.

Vraag me simpelweg hoe; dromentaal@gmail.com


Reacties

Populaire posts van deze blog

  (210420.17) ~ de magische grote witte kubus De droom: [Ik ben buiten bij een grote witte kubus, met een melkachtige kleur. Deze kubus heeft allerlei lades. Het kan kleding maken en ook de kleding opvouwen. Rondom deze kubus staan bomen. De kubus maakt een licht zoemend geluid]. De duiding / verklaring: De geestelijke kant van mijn leven, mijn hoger geestelijk bewustzijn wilt me iets mededelen. Speelt er de behoefte aan meer stabiliteit op dit vlak in mijn leven? De lades vertegenwoordigen het stukje, dat ik misschien de gevoelens en gedachten liever voor mezelf wil houden? Er is een verandering op komst van genezing en in de lichamelijke reinheid en zuiverheid van mijn geest als er meer gevoelens geuit worden door nog meer te letten op mijn intuïtie. Het geeft vrijheid, sereenheid, herstel en vernieuwing. Ook voor mijn persoonlijke ontwikkeling en innerlijke wijsheid. Dit kan een doorbraak zijn in mijn eventuele persoonlijke worstelingen. Je dromen begrijpen hoeft geen droom te zijn.
  Waarom kunnen dromen zo belangrijk zijn? 1. Door aandacht te besteden aan het droomgegeven ontstaat er een groter inzicht in en een groter begrip voor de eigen persoonlijkheid 2. Omdat je jezelf beter leert kennen, groei je naar een innerlijk evenwicht, wat geestelijke ontvankelijkheid bevordert 3. Interesse voor en inzicht in de werking van het lichaam, de geest en het verstand. Door positieve gedachten hef je meestal zelf geestelijke blokkades en persoonlijke, lichamelijke beperkingen op 4. Ontdekken en aanvaarden van persoonlijke fouten en gebreken 5. Grotere, algemene interesse waardoor meer inzicht ontstaat in de structuur van de samenleving 6. Het ontdekken en leren waarderen van je plaats in de samenleving 7. Ontdekken, dat je voor persoonlijke gedachten en handelingen zelf verantwoordelijk bent 8. Verantwoording jegens de naaste niet uit de weg te gaan 9. Leren openstaan voor alle aspecten van het Zelf en proberen begrip te tonen voor allen die anders denken, anders handelen,
(01/220420.17) ~ de volgepakte auto in de bergen in America De droom: [Ik ben in Amerika en ik ben onderweg. Ik zoek een auto die helemaal volgepakt is. Er zijn vele straten met vele rotsige bergen en kleine inhammen. Er zijn ook doodlopende weggetjes. Alles is zeer rotsig en er is ook een rivier aanwezig]. De duiding / verklaring: Amerika staat voor iets nieuws beginnen in je leven. Ik reis door een nieuw en onbekend gebied op mijn levenspad. Waar sta ik momenteel op mijn levensweg en hoe is het met mijn geestelijke evolutie gesteld? De volgepakte auto die ik zoek is een synoniem dat ik zoekende ben naar een oplossing voor al die obstakels en uitdagingen op mijn weg. Doodlopende weggetjes staan voor het roer omgooien en de loslaten van de dingen die er niet meer toe doen. Of wil ik toch nog graag aan problemen of blokkades vasthouden? De rotsige omgeving staat voor een karaktereigenschap van mij. Ik ben een persoon waarop je kan bouwen en vertrouwen. De rivier is een vertaling voor he